İmplantoloji

İMPLANT TEDAVİSİ

Diş implantı farklı sebeplerden dolayı kaybetmiş olduğumuz dişlerimizin yerine yapılan,genellikle titanyum malzemeden üretilen,vida şeklinde yapay diş kökleridir.implant doğal dişlere en yakın fonksiyonu ve en yakın estetik ihtiyacı karşılayabilecek kaybettiğimiz dişimizin yerini alabileceken güncel tedavi yöntemidir.

1-İmplant diştedavisi kimlere yapılır?

İmplant tedavisi18 yaşını kemik yaşı olarak da tamamlamış diş eksikliği olan kişilere uygulanabilecek en güncel tedavi yaklaşımıdır. Tek diş eksikliğinde, çoklu diş eksiklerinde, ağızda hiç diş bulunmaması durumunda da dental implantlar bu diş eksikliklerinin telafisinde kullanılan güvenli ve sağlıklı bir yöntemdir.

*Bir ya da daha fazla eksik dişi bulunan kişilerde

*Diş boşluğunun çok uzun olduğu durumlarda

*Ağızda hiç dişi olmayan kişilerde implant uygulaması halk arasında damak olarak da bilinen hareketli protezlerden kurtarıcı, kişinin yeme konforunu arttıracak güvenli bir tedavi biçimidir.

*Kontrol altında olmayan sistemik hastalıkları olan(diyabet, kardiyak problemler, tansiyon problemleri vs.) hastalarda rahatsızlık kontrol altına alınana kadar sistemik hastalıklarla ilgili doktor işlem izni verene kadar implant gibi cerrahi işlemler yapmak uygun değildir.

*Bağışıklı sistemi baskılayarak ilaç kullananlar ve kanser hastalarında(tedavi görmüş veya gören) gerekli tetkikler yapılmadan ve kontrol altında olduğu doktor izni vermeden implant uygulaması sakıncalıdır.

2-İmplant uygulaması ağrılı ve zor bir işlem midir?

İmplant genellikle lokal anestezi altında uygulanan bir işlemdir. Ancak gerek görülen durumlarda genel anestezi ya da sedasyon altında da uygulanabilir. İşlem sırasında ağrı ve konforsuzluk hissetmeyeceğiniz gibi işlem sonrasında da hekiminizin tavsiyelerine uymanız durumunda bu süreci rahat bir şekilde geçirebilirsiniz.

3- İmplant nasıl uygulanır?

İmplant uygulamasında ilk muayenede genel sağlık durumunuz, diş eksikliklerinin konumu ve sayısı ile dişeti sağlığı ile ilgili durumlar saptanır.

İmplant uygulaması çoğunlukla lokal anestezi altında yapılan bir işlemdir. İşlem sırasında herhangi bir ağrı ve acı hissedilmez. Doktorunuzun önerilerine uymanız durumunda, işlem sonrasında da sizi rahatsız edecek bir ağrı yaşamazsınız.

Gerekli görülen durumlarda implant uygulamaları genel anestezi ve sedasyon altında da yapılabilir.

Çene kemiğine yerleştirilen implantlar genellikle üzeri dişeti ile kapatılarak osteointegrasyon denilen iyileşme sürecine geçilir. Bu bekleme süreci 2 ila 6 ay arasında değişmektedir. Kemikle kaynama süreci dolmuş implantların üzeri dişetinizi şekillendirecek iyileşme başlığı adı verilen parça takılır. Dişeti şekillenmesi için yaklaşık 1 hafta beklendikten sonra protezin yapım aşamasına geçilebilir.

İmplant tedavisinin başarı oranı %98 gibi yüksek oranlarındadır. Bu oran 20 yıllık takip süresincede de %90 civarındadır. Bu yüksek başarı oranının sağlanabilmesi için hastalarımızı implantın bakımını sağlanabilmesi ve düzenli doktor kontrollerine gelmesi gerekmektedir. Unutulmaması gereken bir konu da sigara içen bireylerde bu yüksek başarı oranı %70 lik bir orana kadar düşmektedir.

4- İmplant diş tedavisi uzun ömürlü bir tedavi midir?

Doğru uygulanmış, tecrübeli kişiler tarafından yapılan, sterilizasyon ve dezenfeksiyon kurallarına riayet edilerek , CE belgeli ve FDI sertifikalı implantlar kullanılarak yapılan implant dişler uzun yıllar ağızda kalabilir. Doğru bakım ve düzenli kontrollerin yapılması şartı implant diş tedavisi uygulamalarında her zaman geçerlidir.

5- İmplant yaptırırken nelere dikkat etmeliyiz?

*Hekim yeterli bilgi ve tecrübeye sahip olmalıdır.

*uygulanacak klinik hijyen ve sterilizasyon kurallarına riayet edilerek yapılmalıdır.

*Kişiler kendilerine uygulanacak implant hakkında bilgi almaları en doğal hakkıdır ve işlem sonrası kendilerine verilecek implant sertifikalarını saklamaları faydalı olacaktır.

*İmplant tedavisi sonrası ağız hijyenine dikkat edilmesi çok önemlidir. Diş fırçalamaya ilaveten ağız duşları, arayüz fırçaları, özel ipler kullanılarak implant uygulanmış bölgenin temizliği sağlanmalıdır.

*implant tedavisi sonrası 6 aylık ve 1 yıllık kontrollerinde şayet bir problem varsa başlangıç safhasındayken hekim tarafından önceden tespit edilebilir.